Що таке респондент
Респондент – представник вибірки, що відповідає на питання анкети інтерв’юеру, або бере участь в фокус-групі.
Респонденти є суб’єктом дослідження; це люди, чия поведінка і думка представляє інтерес для дослідників.
У маркетинговому дослідженні використовуються такі форми опитування:
- усне опитування у формі інтерв’ю;
- особистий діалог з респондентом (питання-відповідь), в т. ч.
комп’ютерний діалог; - опитування в формі заповнення анкети;
- опитування поштою (в т. ч. по електронній); телефонне інтерв’ю.
Опитування, класифікуються за такими ознаками:
- за методикою опитування: усна бесіда (інтерв’ю);
- письмова форма відповідей на питання (анкетування);
- комп’ютерне опитування; по режиму ведення: особистий, телефонний, поштовий, електронний;
- по колу опитуваних: покупці / споживачі, підприємці, фахівці, експерти та ін .;
- за кількістю одночасно опитуваних: одиночне і групове інтерв’ю;
- за кількістю питань / тим, включених в опитувальний лист: одна або кілька (останній варіант носить назву омнібус);
- за рівнем стандартизації: вільна схема опитування, жорстко структурована, цілком стандартизована;
- по частоті опитування: одноразовий або багаторазовий опитування.
“Найчастіше проводяться два типи інтерв’ю:
- Індивідуальне інтерв’ю, коли бесіда відбувається на вулиці, в магазині, вдома у респондента, на роботі. Зустріч може бути не передбаченою заздалегідь або запланованою. Варіантом індивідуального інтерв’ю є розмова / опитування по телефону або за допомогою комп’ютера.
- Групове інтерв’ю, коли інтерв’ю проводить ціла група (квартирні сусіди, в торговому центрі, стихійно виникла група на вулиці, товариші по службі і т.д.). Заздалегідь готується запитальник по одній з проблем маркетингу. Інтерв’юер повинен підготуватися, щоб направляти розмову. “
Респондент визначення
Одним із продуктивних напрямків маркетингового дослідження, широко застосовуваним в організації опитувань, є метод фокус-групи. Цей метод є різновидом групового інтерв’ювання. Його суть полягає в отриманні групової інформації від споживачів / покупців в ході вільної дискусії.
Респондент термін
Для формування фокус-групи створюється однорідна по ряду ознак група людей, у яких в основному збігаються погляди на досліджувану проблему, або вони мають відповідний досвід. Оптимальна чисельність фокус-групи становить 8-12 чол. Іноді фокус-групу розбивають на дві-три підгрупи. Методика фокус-групи передбачає вільний обмін думками.
Стань ефективним інтернет маркетологом — запишись до нас на курси! Школа Інтернет Маркетингу: курси з найбільш популярних спеціальностей: інтернет маркетолог, SMM спеціаліст, SEO спеціаліст.